• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Ołtarz główny

Ołtarz główny

W tale trójbocznie zamkniętego prezbiterium, architekt toniczny, przyścienny. Na skrzyniowej, drewnianej mensie retabulum złożone z pary filarów ujmujących pole środkowe i pary kolumn wolnostojących, ustawionych ukośnie do lica ołtarza. Nad filarami i kolumnami odcinki belkowania. Pole środkowe zakończone łamanym dwuspadowo gzymsem, nad którym oko Opatrzności w aureoli promieni. W polu obraz św. Antoniego Padewskiego na zasuwie oraz obraz M.B. Częstochowskiej (XX w.). W tle filarów lizeny, na których służki pilastrowe o kanelowanych trzonach. Na belkowaniu wazony dekoracyjne. Parę cokołów zdwojonych zdobią romboidalne ramki z motywami liści akantu i wisiorami regencyjnymi (XVIII w.). Malowanie olejne białe, olistwienie i partie snycerskie malowane złotem w proszku. Na portatylu napis atramentem. "Lublini die 16 Septembris 1922 (consecrawit) episcopus Lublinensis/ Marianni Leo".

Ołtarz główny
Ołtarz główny
Ołtarz główny
Ołtarz główny
Ołtarz główny
Ołtarz główny
Ołtarz główny
Ołtarz główny
Ołtarz główny
Ołtarz główny
Ołtarz główny
Ołtarz główny

 

Nazwa/tytuł

Ołtarz główny

Rodzaj

-

Czas powstania

2 ćwierćwiecze XIX wieku.

Styl

Klasycyzm późny

Autor

-

Materiał

drewno

Technika

Rzeźbiarskie, złotnicze

 

Wymiary

510 x 420  cm

 Ilość

1 szt.

Właściciel

Parafia rzymsko - katolicka pw. św. Antoniego Padewskiego w Bożej Woli

Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych

Parafia rzymsko - katolicka pw. św. Antoniego Padewskiego w Bożej Woli

 opis

W tale trójbocznie zamkniętego prezbiterium, architekt toniczny, przyścienny. Na skrzyniowej, drewnianej mensie retabulum złożone z pary filarów ujmujących pole środkowe i pary kolumn wolnostojących, ustawionych ukośnie do lica ołtarza. Nad filarami i kolumnami odcinki belkowania. Pole środkowe zakończone łamanym dwuspadowo gzymsem, nad którym oko Opatrzności w aureoli promieni. W polu obraz św. Antoniego Padewskiego na zasuwie oraz obraz M.B. Częstochowskiej (XX w.). W tle filarów lizeny, na których służki pilastrowe o kanelowanych trzonach. Na belkowaniu wazony dekoracyjne. Parę cokołów zdwojonych zdobią romboidalne ramki z motywami liści akantu i wisiorami regencyjnymi (XVIII w.). Malowanie olejne białe, olistwienie i partie snycerskie malowane złotem w proszku. Na portatylu napis atramentem. "Lublini die 16 Septembris 1922 (consecrawit) episcopus Lublinensis/ Marianni Leo".