Ołtarz główny
W tale trójbocznie zamkniętego prezbiterium, architekt toniczny, przyścienny. Na skrzyniowej, drewnianej mensie retabulum złożone z pary filarów ujmujących pole środkowe i pary kolumn wolnostojących, ustawionych ukośnie do lica ołtarza. Nad filarami i kolumnami odcinki belkowania. Pole środkowe zakończone łamanym dwuspadowo gzymsem, nad którym oko Opatrzności w aureoli promieni. W polu obraz św. Antoniego Padewskiego na zasuwie oraz obraz M.B. Częstochowskiej (XX w.). W tle filarów lizeny, na których służki pilastrowe o kanelowanych trzonach. Na belkowaniu wazony dekoracyjne. Parę cokołów zdwojonych zdobią romboidalne ramki z motywami liści akantu i wisiorami regencyjnymi (XVIII w.). Malowanie olejne białe, olistwienie i partie snycerskie malowane złotem w proszku. Na portatylu napis atramentem. "Lublini die 16 Septembris 1922 (consecrawit) episcopus Lublinensis/ Marianni Leo".
|
Nazwa/tytuł |
Ołtarz główny |
|
Rodzaj |
- |
|
Czas powstania |
2 ćwierćwiecze XIX wieku. |
|
Styl |
Klasycyzm późny |
|
Autor |
- |
|
Materiał |
drewno |
|
Technika |
Rzeźbiarskie, złotnicze
|
|
Wymiary |
510 x 420 cm |
|
Ilość |
1 szt. |
|
Właściciel |
Parafia rzymsko - katolicka pw. św. Antoniego Padewskiego w Bożej Woli |
|
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Parafia rzymsko - katolicka pw. św. Antoniego Padewskiego w Bożej Woli |
|
opis |
W tale trójbocznie zamkniętego prezbiterium, architekt toniczny, przyścienny. Na skrzyniowej, drewnianej mensie retabulum złożone z pary filarów ujmujących pole środkowe i pary kolumn wolnostojących, ustawionych ukośnie do lica ołtarza. Nad filarami i kolumnami odcinki belkowania. Pole środkowe zakończone łamanym dwuspadowo gzymsem, nad którym oko Opatrzności w aureoli promieni. W polu obraz św. Antoniego Padewskiego na zasuwie oraz obraz M.B. Częstochowskiej (XX w.). W tle filarów lizeny, na których służki pilastrowe o kanelowanych trzonach. Na belkowaniu wazony dekoracyjne. Parę cokołów zdwojonych zdobią romboidalne ramki z motywami liści akantu i wisiorami regencyjnymi (XVIII w.). Malowanie olejne białe, olistwienie i partie snycerskie malowane złotem w proszku. Na portatylu napis atramentem. "Lublini die 16 Septembris 1922 (consecrawit) episcopus Lublinensis/ Marianni Leo". |
