Według miejscowej tradycji obraz przypisywany Wojciechowi Gersonowi – czego wyrazem jest napis W. Barnickiego z Lublina, odmawiającego obraz w 1907 r. Obraz prostokątny, zamknięty od góry półkoliście. Przedstawia świętego stojącego przed warsztatem stolarskim, wspartego prawą ręką na pulpicie warsztatu. Warsztat z lewej strony. Święty w szerokiej szacie przewiązanej w pasie, trzyma w lewej ręce lilię. Głowa skierowana w lewo; twarz z małą brodą, włosy opadające na kark; nad głową nimb. Tło w górnej części z obłokami i jasnym prześwitem między nimi, dolna partia tła gładka. W dolnym lewym rogu obrazu napis: "Gerson 1859 Warszawa, W. Barnicki 1907 r. Lublin". Koloryt: szata świętego jasno – brązowa, włosy i zarost siwe, warsztat brązowy. Tło brązowe, z partią rozjaśnioną jasno – brązowe.