• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Boża Wola - Kościół pw. św. Antoniego Padewskiego

Ołtarz główny

Ołtarz główny

W tale trójbocznie zamkniętego prezbiterium, architekt toniczny, przyścienny. Na skrzyniowej, drewnianej mensie retabulum złożone z pary filarów ujmujących pole środkowe i pary kolumn wolnostojących, ustawionych ukośnie do lica ołtarza. Nad filarami i kolumnami odcinki belkowania. Pole środkowe zakończone łamanym dwuspadowo gzymsem, nad którym oko Opatrzności w aureoli promieni. W polu obraz św. Antoniego Padewskiego na zasuwie oraz obraz M.B. Częstochowskiej (XX w.). W tle filarów lizeny, na których służki pilastrowe o kanelowanych trzonach. Na belkowaniu wazony dekoracyjne. Parę cokołów zdwojonych zdobią romboidalne ramki z motywami liści akantu i wisiorami regencyjnymi (XVIII w.). Malowanie olejne białe, olistwienie i partie snycerskie malowane złotem w proszku. Na portatylu napis atramentem. "Lublini die 16 Septembris 1922 (consecrawit) episcopus Lublinensis/ Marianni Leo".

Ołtarz boczny, strona lekcji

Ołtarz boczny, strona lekcji

Przyścienny, w narożu ścian nawy i tęczy, architektoniczny, jednopolowy, pole ujęte parą wolnostojących ukośnie stawianych do lica kolumienek. W zwieńczeniu belkowanie trójkątny tympanon Mensa skrzyniowa, drewniana. W polu obraz M.B. Niepokalanego Poczęcia (156x95 cm,  XX w.) oraz na zasuwie obraz Przemienienia Pańskiego (XX w.). W polu tympanonu tondo obrazu M.B. Bolesnej, olej karton (25x21 malowany en grisaille (XX w.)oraz para rzeźbionych głów aniołów (barok XVIII w.). W tle antepedium wycięty hierogram Marii. Malowanie olejne białe, partie snycerskie i olistwienie malowane brązem w proszku. Portatyl z białego marmuru 34x34 cm, napis tuszem mało czytelny: "Lublin die 30 Decembris 1924/ Conseeravit/ Adolphus J.Jeżowiecki Episcopus Loryniensis/ Auxillaris Lublinensis/ L. Kwiek Cancelarius”.

Ołtarz boczny, strona ewangelii

Ołtarz boczny, strona ewangelii

Przyścienny, w narożu ścian nawy i tęczy, architektoniczny, jednopolowy. Pole ujęte parą wolnostojących, ukośnie stawianych do lica kolumienek. W zwieńczeniu belkowanie i trójkątny tympanon. Mensa skrzyniowa, drewniana. W polu obraz św. Trójcy (146x84 cm) malował Jan Sawczyk 1926 oraz na zasuwie obraz św. Mikołaja (XX w.). W polu tympanonu tondo obrazu Ecce Homo, olej karton 25x21 malarstwo en grisaille (XX w.) oraz para rzeźbionych głów aniołów (barok XVIII w.). W tle antependium wycięty hierogram Jezusa. Malowanie olejne, białe, partie snycerskie i olistwienie malowane brązem w proszku. Portatyl z marmuru brązowego w drewnianej obudowie. Na desce napis tuszem czytelny w części "...Dux Severia. Altare hoc Portatile consecravit Kielcis Ann Dni MDCCXXV Die vero secundo Mensis Mari et in codem Reliquies SS Austerii et Fre... recondit".

Kościoły - lokalizacja na mapie