• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Obraz św. Tekla

Obraz św. Tekla

Prostokątny. Kompozycja osiowa, jednoplanowa, narracyjna, na tle skłębionych ugrowo-brązowych obłoków u góry oraz zielono-brunatnego pasa ziemi u dołu, jednopostaciowa. Narracyjne pola-tonda w formie nieregularnych pól kartuszowych obwiedzione akantowo-rolwerkowym ornamentem, dwa z lewej strony obrazu, trzy z prawej. Święta na osi, w całej postaci, ujęta "en face", stoi w lekkim kontrapoście na prawej nodze. Noga lewa lekko ugięta w kolanie. Ręka prawa złożona na piersi, lewa opuszczona i odchylona na zewnątrz, w dłoni gałązka palmowa. Głowa uniesiona i zwrócona w lewą stronę. Twarz okolona zaczesanymi do tyłu włosami. Na głowie malutka różowa korona. Wokół głowy złocista aureola. Ubrana w niebieską, długą suknię, zarzuconą na nią zieloną, rozkloszowaną spódnicę z długimi i szerokimi rękawami, ugrowo-złocisty gorset oraz białą bluzkę z rękawami. Na plecach i ramionach spięty pod szyją czerwony płaszcz. Cztery pola narracyjne u dołu obrazu, piąte u góry w prawym narożniku, w układzie jedno nad drugim. Pod prawym górnym tondem napis: S.TEKLA/ wirg. et ma. W górnym tondzie lewej strony klęcząca postać świętej, w dolnym święta w rzece, ujęta do bioder, naga. W tondzie górnym prawym święta "w locie" przed skała, środkowym wół, leżący oracz i opadający z niebios anioł, w dolnym prawym płonący stos drewna, przed nim święta, za nią żołnierze.

Obraz św. Tekla
Obraz św. Tekla
Obraz św. Tekla
Obraz św. Tekla
Obraz św. Tekla
Obraz św. Tekla
Obraz św. Tekla
Obraz św. Tekla

 

Nazwa/tytuł

Obraz św. Tekla

Rodzaj

-

Czas powstania

Koniec XVII wieku

Styl

barok

Autor

-

Materiał

Olej, płótno

Technika

malarskie

Wymiary

 101 x 71 cm

Ilość

1 szt.

Właściciel

Parafia rzymsko – katolicka pw. św. Marii Magdaleny  w Łęcznej

Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych

Parafia rzymsko – katolicka pw. św. Marii Magdaleny  w Łęcznej

 opis

Prostokątny. Kompozycja osiowa, jednoplanowa, narracyjna, na tle skłębionych ugrowo-brązowych obłoków u góry oraz zielono-brunatnego pasa ziemi u dołu, jednopostaciowa. Narracyjne pola-tonda w formie nieregularnych pól kartuszowych obwiedzione akantowo-rolwerkowym ornamentem, dwa z lewej strony obrazu, trzy z prawej. Święta na osi, w całej postaci, ujęta "en face", stoi w lekkim kontrapoście na prawej nodze. Noga lewa lekko ugięta w kolanie. Ręka prawa złożona na piersi, lewa opuszczona i odchylona na zewnątrz, w dłoni gałązka palmowa. Głowa uniesiona i zwrócona w lewą stronę. Twarz okolona zaczesanymi do tyłu włosami. Na głowie malutka różowa korona. Wokół głowy złocista aureola. Ubrana w niebieską, długą suknię, zarzuconą na nią zieloną, rozkloszowaną spódnicę z długimi i szerokimi rękawami, ugrowo-złocisty gorset oraz białą bluzkę z rękawami. Na plecach i ramionach spięty pod szyją czerwony płaszcz. Cztery pola narracyjne u dołu obrazu, piąte u góry w prawym narożniku, w układzie jedno nad drugim. Pod prawym górnym tondem napis: S.TEKLA/ wirg. et ma. W górnym tondzie lewej strony klęcząca postać świętej, w dolnym święta w rzece, ujęta do bioder, naga. W tondzie górnym prawym święta "w locie" przed skała, środkowym wół, leżący oracz i opadający z niebios anioł, w dolnym prawym płonący stos drewna, przed nim święta, za nią żołnierze.