• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Feretron z obrazami: M.B Ostrobramska, św. Rozalia z Sycylii

Feretron w formie obrazów olejnych na płótnie roz­piętych na umieszczonej pośrodku desce. Malowidła ujęte w obramowanie o kształcie owalnym w formie wieńca laurowego. Podstawa od dołu o wykroju falistym wypukło-wklęsłym, z otworami na drążki, wyżej gzyms cofający się, na nim pośrodku uskrzydlona głowa anioła. Całość ujęta złoconym oplotem wici roślinnej w układzie grzebieniowym. W zwieńczeniu korona z ośmioma kabłąkami. Na jednej stronie wizerunek Matki Boskiej Ostrobram­skiej, w półpostaci i ujęciu frontalnym. Głowa lekko opuszczona, ręce założone na piersi. Ubrana w białą su­knię i obszerne szaty wierzchnie o barwie niebieskiej. Na głowie maforium i korona podtrzymywana przez anio­ły, wokół nimb kolisty pełny i promienista gloria z gwiaździstym otokiem. Przedstawienie realistyczne, modelunek twarzy i rąk bardzo staranny, precyzyjny. 

Feretron z obrazami M.B Ostrobramska, św. Rozalia z Sycylii
Feretron z obrazami M.B Ostrobramska, św. Rozalia z Sycylii
Feretron z obrazami M.B Ostrobramska, św. Rozalia z Sycylii
Feretron z obrazami M.B Ostrobramska, św. Rozalia z Sycylii
Feretron z obrazami M.B Ostrobramska, św. Rozalia z Sycylii
Feretron z obrazami M.B Ostrobramska, św. Rozalia z Sycylii
Feretron z obrazami M.B Ostrobramska, św. Rozalia z Sycylii
Feretron z obrazami M.B Ostrobramska, św. Rozalia z Sycylii

 

Nazwa/tytuł

Feretron z obrazami: M.B Ostrobramska, św. Rozalia z Sycylii

Rodzaj

   -  

Czas powstania

k. XIX w.

Styl

Oprawa eklektyczna

Autor

-

Materiał

Olej, płótno

Technika

Snycerskie

Wymiary

130 x 70 cm

 Ilość

1

Właściciel

Parafia rzymsko - katolicka pw. św. Marii Magdaleny w Sernikach

Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych

Parafia rzymsko - katolicka pw. św. Marii Magdaleny w Sernikach

 opis

Feretron w formie obrazów olejnych na płótnie roz­piętych na umieszczonej pośrodku desce.

Malowidła ujęte w obramowanie o kształcie owalnym w formie wieńca laurowego. Podstawa od dołu o wykroju falistym wypukło-wklęsłym, z otworami na drążki, wyżej gzyms cofający się, na nim pośrodku uskrzydlona głowa anioła. Całość ujęta złoconym oplotem wici roślinnej w układzie grzebieniowym. W zwieńczeniu korona z ośmioma kabłąkami.

Na jednej stronie wizerunek Matki Boskiej Ostrobram­skiej, w półpostaci i ujęciu frontalnym. Głowa lekko opuszczona, ręce założone na piersi. Ubrana w białą su­knię i obszerne szaty wierzchnie o barwie niebieskiej. Na głowie maforium i korona podtrzymywana przez anio­ły, wokół nimb kolisty pełny i promienista gloria z gwiaździstym otokiem. Przedstawienie realistyczne, modelunek twarzy i rąk bardzo staranny, precyzyjny.