Stacja drogi krzyżowej – Święta Weronika ociera twarz Jezusowi
Zawieszone na ścianie nawy głównej. W technice oleodruku, ramy drewniane złocone, w górnej części z de koracją o wykroju "laubzegowym". Droga krzyżowa Chrystusa przedstawiona poprzez czternaście stacji z obrazami na których ukazano najważniejsze momenty w czasie marszu na Golgotę. W orszaku Chrystusowi towarzyszyło dwóch łotrów, żołnierze a wokół tłum z którego w końcowych scenach wyłaniają się na pierwszy plan postacie Marii Matki Bożej, św. Weroniki, św. Józefa, św. Jana. Żołnierze ubrani w zbroje, pozostali w długich obszernych szatach o barwach pastelowych, stonowanych z dominacją koloru żółtego, czerwonego, zielonego, szarości i brązów. Chrystus w białej sukni i niebieskim płaszczu, później z szat obnażony. Postacie przedstawione realistyczne, proporcje i modelunek prawidłowe. Sceny pełne ekspresji wyrażone w pozach postaci, gestach i wizerunkach twarzy.
|
Nazwa/tytuł |
Stacja drogi krzyżowej – Święta Weronika ociera twarz Jezusowi |
|
Rodzaj |
- |
|
Czas powstania |
Lata 30 – XX w. |
|
Styl |
- |
|
Autor |
- |
|
Materiał |
Papier, rama drewniana |
|
Technika |
Oleografia |
|
Wymiary |
84x 76 cm |
|
Ilość |
1 |
|
Właściciel |
Parafia rzymsko - katolicka pw. św. Mikołaja i Otylii w Urzędowie |
|
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Parafia rzymsko - katolicka pw. św. Mikołaja i Otylii w Urzędowie |
|
opis |
Zawieszone na ścianie nawy głównej. W technice oleodruku, ramy drewniane złocone, w górnej części z de koracją o wykroju "laubzegowym". Droga krzyżowa Chrystusa przedstawiona poprzez czternaście stacji z obrazami na których ukazano najważniejsze momenty w czasie marszu na Golgotę. W orszaku Chrystusowi towarzyszyło dwóch łotrów, żołnierze a wokół tłum z którego w końcowych scenach wyłaniają się na pierwszy plan postacie Marii Matki Bożej, św. Weroniki, św. Józefa, św. Jana. Żołnierze ubrani w zbroje, pozostali w długich obszernych szatach o barwach pastelowych, stonowanych z dominacją koloru żółtego, czerwonego, zielonego, szarości i brązów. Chrystus w białej sukni i niebieskim płaszczu, później z szat obnażony. Postacie przedstawione realistyczne, proporcje i modelunek prawidłowe. Sceny pełne ekspresji wyrażone w pozach postaci, gestach i wizerunkach twarzy. |
