
Ołtarz główny
Architektoniczny, wolnostojący na murowanej mensie skrzyniowej. Retabulum jednopolowe ujęte parą kolumn kompozytowych oraz parą pilatsrów i półpilastrów w tle. W polu środkowym rama kasetonowa zakończona łukiem nadwieszonym w której obraz św. Teodora oraz na zasuwach obrazy Hodegetrii i św. Kajetana. W zwieńczeniu ołtarza Duch Św. w postaci gołębicy na tle aureoli promienistej i obłoków, na których trzy pary uskrzydlonych głów aniołów. Pilastry kanelowane. W zakończeniu kolumn kuliste spłaszczone wazony z festonami na brzuśćcach i płomieniami. Antependium z kurdybanem w ramie rzeźbionej i profilowanej. Z boków bramki, nad którymi posągi św. Piotra i Pawła. Uszy rzeźbione w motyw rogów obfitości. Polichromia olejna imituje marmoryzowanie zielono-beżowe z czarnym żyłkowaniem (przemalowana 1973 r). Partie snycerskie i kolumny złocone. Zwieńczenie srebrzone.
Nazwa/tytuł |
Ołtarz główny |
Rodzaj |
- |
Czas powstania |
Pierwsze ćwierćwiecze XVIII wieku |
Styl |
Barok - regencja |
Autor |
- |
Materiał |
drewno polichromowane. olejno rzeźbione złocone |
Technika |
Rzeźbiarskie, stolarskie, złotnicze |
Wymiary |
700 x770 cm |
Ilość |
1 |
Właściciel |
Parafia rzymsko - katolicka pw. św. Teodora w Wojciechowie |
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Parafia rzymsko - katolicka pw. św. Teodora w Wojciechowie |
opis |
Architektoniczny, wolnostojący na murowanej mensie skrzyniowej. Retabulum jednopolowe ujęte parą kolumn kompozytowych oraz parą pilatsrów i półpilastrów w tle. W polu środkowym rama kasetonowa zakończona łukiem nadwieszonym w której obraz św. Teodora oraz na zasuwach obrazy Hodegetrii i św. Kajetana. W zwieńczeniu ołtarza Duch Św. w postaci gołębicy na tle aureoli promienistej i obłoków, na których trzy pary uskrzydlonych głów aniołów. Pilastry kanelowane. W zakończeniu kolumn kuliste spłaszczone wazony z festonami na brzuśćcach i płomieniami. Antependium z kurdybanem w ramie rzeźbionej i profilowanej. Z boków bramki, nad którymi posągi św. Piotra i Pawła. Uszy rzeźbione w motyw rogów obfitości. Polichromia olejna imituje marmoryzowanie zielono-beżowe z czarnym żyłkowaniem (przemalowana 1973 r). Partie snycerskie i kolumny złocone. Zwieńczenie srebrzone. |