• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Milejów - Kościół pw. Wniebowzięcia NMP

Obraz – Męczeństwo Świętego Bartłomieja

Obraz – Męczeństwo Świętego Bartłomieja

Obraz przedstawia scenę przykuwanie świętego do maszyny tortur. Postać świętego potężna, o grubych proporcjach, mocno umięśniona, naga, przesłonięta perizonium. święty klęczy z przykutymi wysoko- nad głową – rękami. Obok Świętego – oprawca, podobnie potężnie zbudowany, z torbą przewieszoną przez ramię i szerokim nożem w dłoni – rozpoczyna obdzieranie Świętego ze skóry. Maszyna tortur z kołem i czterema ramionami do obracania, w tle obłoki, wśród których aniołek z wieńcem wawrzynowym w dłoni. Zpoza linii horyzontu z prawej strony - ukazujące się postaci żołnierzy, z których jedna na koniu. Koloryt: niebo niebieskie, części górnej żółto-fioletowy, karnacja ciało obu postaci - popielato brązowa, kamienie brązowe - ogólna tonacja obrazu brązowa i jasnobrązowa- o odcieniu czerwieni.

Obraz – Męczeństwo Świętego Bartłomieja
Obraz – Męczeństwo Świętego Bartłomieja
Obraz – Męczeństwo Świętego Bartłomieja
Obraz – Męczeństwo Świętego Bartłomieja
Obraz – Męczeństwo Świętego Bartłomieja
Obraz – Męczeństwo Świętego Bartłomieja

 

Nazwa/tytuł

Obraz – Męczeństwo Świętego Bartłomieja

Rodzaj

-

 

Czas powstania

 1 połowa XIX wieku

Styl

 charakter barokowy

Autor

 -

Materiał

 Olej, płótno

Technika

 olej

Wymiary

73 x 58 cm

Ilość

1

Właściciel

Kościół pw. Wniebowzięcia NMP w Milejowie

Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych

Kościół pw. Wniebowzięcia NMP w Milejowie

 opis

Obraz przedstawia scenę przykuwanie świętego do maszyny tortur. Postać świętego potężna, o grubych proporcjach, mocno umięśniona, naga, przesłonięta perizonium. święty klęczy z przykutymi wysoko- nad głową – rękami. Obok Świętego – oprawca, podobnie potężnie zbudowany, z torbą przewieszoną przez ramię i szerokim nożem w dłoni – rozpoczyna obdzieranie Świętego ze skóry. Maszyna tortur z kołem i czterema ramionami do obracania, w tle obłoki, wśród których aniołek z wieńcem wawrzynowym w dłoni. Zpoza linii horyzontu z prawej strony - ukazujące się postaci żołnierzy, z których jedna na koniu. Koloryt: niebo niebieskie, części górnej żółto-fioletowy, karnacja ciało obu postaci - popielato brązowa, kamienie brązowe - ogólna tonacja obrazu brązowa i jasnobrązowa- o odcieniu czerwieni.

 

 

Kościoły - lokalizacja na mapie