Lublin - Kościół pw. św. Wojciecha
Obraz - Narodziny Pana Jezusa
Obraz Narodziny Pana Jezusa stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tajemnice Różańcowe, wchodzący w skład części pierwszej - Radosnej. Kompozycja niesymetryczna, wielopostaciowa, ukazana na tle wnętrza stajni. Na pierwszym planie ukazane nagie Dzieciątko Jezus, lezące w żłóbku, na białej chuście. Po lewej stronie kompozycji widoczna jest klęcząca Maria, pochylająca się na małym Jezusem, ubrana różową suknie, oliwkowy płaszcz i biała chustę na głowie. Za Maria stoi św. Józef, ubrany z ciemnoszara suknie i złocisty płaszcz, przerzucony przez ramie. Nad Dzieciątkiem pochylają się dwaj aniołowie, w Żółtoróżowych szatach, z których jeden przedstawiony jest jako znacznie starszy. Po prawej stronie obrazu widoczni są czterej pasterze pokazani w rożnych układach ciała; frontem, bokiem i z profilu. W górnej części kompozycji pośród rozświetlonych na żółto obłoków ukazano anioła trzymającego w dłoniach wstęgę z napisem: GLORIA IN EXCELSIS DEO.
Nazwa/tytuł |
Obraz - Narodziny Pana Jezusa |
Rodzaj |
- |
Czas powstania |
pierwsza połowa XVII wieku |
Styl |
późny renesans |
Autor |
- |
Materiał |
olej, płótno |
Technika |
malarskie |
Wymiary |
średnica 44 cm |
liczba obiektów |
1 |
Właściciel |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
opis |
Obraz Narodziny Pana Jezusa stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tajemnice Różańcowe, wchodzący w skład części pierwszej - Radosnej. Kompozycja niesymetryczna, wielopostaciowa, ukazana na tle wnętrza stajni. Na pierwszym planie ukazane nagie Dzieciątko Jezus, lezące w żłóbku, na białej chuście. Po lewej stronie kompozycji widoczna jest klęcząca Maria, pochylająca się na małym Jezusem, ubrana różową suknie, oliwkowy płaszcz i biała chustę na głowie. Za Maria stoi św. Józef, ubrany z ciemnoszara suknie i złocisty płaszcz, przerzucony przez ramie. Nad Dzieciątkiem pochylają się dwaj aniołowie, w Żółtoróżowych szatach, z których jeden przedstawiony jest jako znacznie starszy. Po prawej stronie obrazu widoczni są czterej pasterze pokazani w rożnych układach ciała; frontem, bokiem i z profilu. W górnej części kompozycji pośród rozświetlonych na żółto obłoków ukazano anioła trzymającego w dłoniach wstęgę z napisem: GLORIA IN EXCELSIS DEO. |