• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Lublin - Kościół pw. św. Wojciecha

Obraz - Ostatnia Wieczerza (?)

Obraz - Ostatnia Wieczerza (?)

Obraz - Ostatnia Wieczerza (?) w układzie poziomo położonego prostokąta. Kompozycja symetryczna przedstawiająca  dwunastu Świętych mężczyzn (Apostołów - ?) w różnym wieku,  zgromadzonych wokół otwartego grobu (?), którego krawędzie  przyozdobione są kwiatami. Na frontowej ścianie grobu (?) oparta  jest zamknięta księga. Większość z mężczyzn ukazana jest w  pozycji klęczącej ze złożonymi na piersiach dłońmi, natomiast  pozostali stoją z szeroko rozpostartymi rękoma. Ubrani są w  różnobarwne stroje przypominające rzymskie dalmatyki, na które  mają narzucone togi. Dominujące kolory to różne odcienie  czerwieni i ciemny brąz. Każdy z nich ma wokół głowy złocisty  nimb. Tło kompozycji stanowi górzysty krajobraz, nad którym  unoszą się chmury w szarożółtym odcieniu. 

Obraz - Ostatnia Wieczerza (?)
Obraz - Ostatnia Wieczerza (?)
Obraz - Ostatnia Wieczerza (?)

 

Nazwa/tytuł

Obraz - Ostatnia Wieczerza (?)

Rodzaj

-

Czas powstania

pierwsza połowa XVII wieku

Styl

późny renesans

Autor

-

Materiał

olej, płótno

Technika

malarskie

Wymiary

35 x 93 cm

liczba obiektów

1

Właściciel

Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie

Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych

Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie

 opis

Obraz - Ostatnia Wieczerza (?) w układzie poziomo położonego prostokąta. Kompozycja symetryczna przedstawiająca  dwunastu Świętych mężczyzn (Apostołów - ?) w różnym wieku,  zgromadzonych wokół otwartego grobu (?), którego krawędzie  przyozdobione są kwiatami. Na frontowej ścianie grobu (?) oparta  jest zamknięta księga. Większość z mężczyzn ukazana jest w  pozycji klęczącej ze złożonymi na piersiach dłońmi, natomiast  pozostali stoją z szeroko rozpostartymi rękoma. Ubrani są w  różnobarwne stroje przypominające rzymskie dalmatyki, na które  mają narzucone togi. Dominujące kolory to różne odcienie  czerwieni i ciemny brąz. Każdy z nich ma wokół głowy złocisty  nimb. Tło kompozycji stanowi górzysty krajobraz, nad którym  unoszą się chmury w szarożółtym odcieniu.

 

 

Kościoły - lokalizacja na mapie