Lublin - Kościół pw. św. Wojciecha
Obraz - Ostatnia Wieczerza (?)
Obraz - Ostatnia Wieczerza (?) w układzie poziomo położonego prostokąta. Kompozycja symetryczna przedstawiająca dwunastu Świętych mężczyzn (Apostołów - ?) w różnym wieku, zgromadzonych wokół otwartego grobu (?), którego krawędzie przyozdobione są kwiatami. Na frontowej ścianie grobu (?) oparta jest zamknięta księga. Większość z mężczyzn ukazana jest w pozycji klęczącej ze złożonymi na piersiach dłońmi, natomiast pozostali stoją z szeroko rozpostartymi rękoma. Ubrani są w różnobarwne stroje przypominające rzymskie dalmatyki, na które mają narzucone togi. Dominujące kolory to różne odcienie czerwieni i ciemny brąz. Każdy z nich ma wokół głowy złocisty nimb. Tło kompozycji stanowi górzysty krajobraz, nad którym unoszą się chmury w szarożółtym odcieniu.
Nazwa/tytuł |
Obraz - Ostatnia Wieczerza (?) |
Rodzaj |
- |
Czas powstania |
pierwsza połowa XVII wieku |
Styl |
późny renesans |
Autor |
- |
Materiał |
olej, płótno |
Technika |
malarskie |
Wymiary |
35 x 93 cm |
liczba obiektów |
1 |
Właściciel |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
opis |
Obraz - Ostatnia Wieczerza (?) w układzie poziomo położonego prostokąta. Kompozycja symetryczna przedstawiająca dwunastu Świętych mężczyzn (Apostołów - ?) w różnym wieku, zgromadzonych wokół otwartego grobu (?), którego krawędzie przyozdobione są kwiatami. Na frontowej ścianie grobu (?) oparta jest zamknięta księga. Większość z mężczyzn ukazana jest w pozycji klęczącej ze złożonymi na piersiach dłońmi, natomiast pozostali stoją z szeroko rozpostartymi rękoma. Ubrani są w różnobarwne stroje przypominające rzymskie dalmatyki, na które mają narzucone togi. Dominujące kolory to różne odcienie czerwieni i ciemny brąz. Każdy z nich ma wokół głowy złocisty nimb. Tło kompozycji stanowi górzysty krajobraz, nad którym unoszą się chmury w szarożółtym odcieniu. |