Lublin - Kościół pw. św. Wojciecha
Obraz - Odnalezienie Jezusa
Obraz Odnalezienie Jezusa w świątyni stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tasiemnice Różańcowe, wchodzący w skład części pierwszej - Radosnej. Kompozycja symetryczna, wielopostaciowa, ukazana na tle fragmentów wnętrza pomieszczenia. Na osi kompozycie przedstawiony jest Chrystus jako dwunastoletni chłopiec, siedzący na krześle z wysokim oparciem, ustawionym na podwyższeniu. Ubrany jest w długa granatowa szatę, przewiązana w pasie. Prawa dłoń unosi w geście błogosławieństwa, natomiast w lewej trzyma otwarta księgę. Głowa skierowana frontalnie ku widzowi, okolona jest promienistym nimbem. Po jego bokach siedzą mędrcy ubrani w różnobarwne stroje i nakrycia głowy. Dwóch z siedzących mędrców trzyma otwarte księgi. Ściana w tle obrazu rozczłonkowana jest pilastrami i skręconymi, manierystycznymi kolumnami.
Nazwa/tytuł |
Obraz - Odnalezienie Jezusa |
Rodzaj |
- |
Czas powstania |
pierwsza połowa XVII wieku |
Styl |
późny renesans |
Autor |
- |
Materiał |
olej, płótno |
Technika |
malarskie |
Wymiary |
średnica 44 cm |
liczba obiektów |
1 |
Właściciel |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
opis |
Obraz Odnalezienie Jezusa w świątyni stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tasiemnice Różańcowe, wchodzący w skład części pierwszej - Radosnej. Kompozycja symetryczna, wielopostaciowa, ukazana na tle fragmentów wnętrza pomieszczenia. Na osi kompozycie przedstawiony jest Chrystus jako dwunastoletni chłopiec, siedzący na krześle z wysokim oparciem, ustawionym na podwyższeniu. Ubrany jest w długa granatowa szatę, przewiązana w pasie. Prawa dłoń unosi w geście błogosławieństwa, natomiast w lewej trzyma otwarta księgę. Głowa skierowana frontalnie ku widzowi, okolona jest promienistym nimbem. Po jego bokach siedzą mędrcy ubrani w różnobarwne stroje i nakrycia głowy. Dwóch z siedzących mędrców trzyma otwarte księgi. Ściana w tle obrazu rozczłonkowana jest pilastrami i skręconymi, manierystycznymi kolumnami.
|