Lublin - Kościół pw. św. Wojciecha
Obraz - Ofiarowanie Jezusa
Obraz Ofiarowanie Jezusa w świątyni stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tajemnice Różańcowe, wchodzący w skład części pierwszej - Radosnej. Kompozycja niesymetryczna, wielopostaciowa, ukazana na tle wnętrza świątyni. Na pierwszym planie obrazu przedstawiony jest siedzący starzec Symeon, który trzyma na kolanach nagie Dzieciątko Jezus. Przed nimi klęczy kaptan, żółtych szatach, z nożykiem w reku, dokonujący aktu obrzezania. Za jego plecami znajduje się stolik z dzbanem z woda do obmywania rany oraz zwojem tory. Po lewej stronie obrazu, bezpośrednio nad Szymonem i małym Jezusem stoją - Maria i św. Józef. Wokół nich zgromadzeni są pozostali kapłani oraz wierni przebywajacy w tym czasie w świątyni. Widoczne w tle fragmenty wnętrza (absyda i ściana nawy) niewątpliwie nosza cechy późnorenesansowy architektury sakralnej. Kolorystyka obrazu utrzymana chodnej tonacji z zastosowaniem rożnych odcieni bieli i granatu oraz czerwieni przełamanej szarością.
Nazwa/tytuł |
Obraz - Ofiarowanie Jezusa |
Rodzaj |
- |
Czas powstania |
pierwsza połowa XVII wieku |
Styl |
późny renesans |
Autor |
- |
Materiał |
olej, płótno |
Technika |
malarskie |
Wymiary |
średnica 44 cm |
liczba obiektów |
1 |
Właściciel |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
opis |
Obraz Ofiarowanie Jezusa w świątyni stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tajemnice Różańcowe, wchodzący w skład części pierwszej - Radosnej. Kompozycja niesymetryczna, wielopostaciowa, ukazana na tle wnętrza świątyni. Na pierwszym planie obrazu przedstawiony jest siedzący starzec Symeon, który trzyma na kolanach nagie Dzieciątko Jezus. Przed nimi klęczy kaptan, żółtych szatach, z nożykiem w reku, dokonujący aktu obrzezania. Za jego plecami znajduje się stolik z dzbanem z woda do obmywania rany oraz zwojem tory. Po lewej stronie obrazu, bezpośrednio nad Szymonem i małym Jezusem stoją - Maria i św. Józef. Wokół nich zgromadzeni są pozostali kapłani oraz wierni przebywajacy w tym czasie w świątyni. Widoczne w tle fragmenty wnętrza (absyda i ściana nawy) niewątpliwie nosza cechy późnorenesansowy architektury sakralnej. Kolorystyka obrazu utrzymana chodnej tonacji z zastosowaniem rożnych odcieni bieli i granatu oraz czerwieni przełamanej szarością.
|