Lublin - Kościół pw. św. Wojciecha
Obraz - Wniebowzięcie Marii
Obraz Wniebowzięcie Marii stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tajemnice Różańcowe, wchodzący w skład części czwartej - Chwalebnej. Kompozycja symetryczna, wielopostaciowa, przedstawiona na tle jasnoniebieskich skłębionych obłoków. W centrum obrazu ukazano Marie w pozycji stojącej, z dtonmii splecionymi na piersiach, głowa lekko opuszczono w dół. Ubrana jest w różową, łagodnie sptywajacaa w dół suknie, przepasana sznurem, granatowy płaszcz oraz chustę na głowie. Twarz owoidalna, z wysokim czolem, okolona długimi jasnymi włosami, sptywajacymii na ramiona. Woków głowy widoczna jest aureola z dwunastu gwiazd. Skraj płaszcza Marii podtrzymuja dwaj aniołowie, ukazani w pełnej postaci, natomiast aniołowie znajdujący się u Jej stóp przedstawieni zostali w półpostaciach. W górnej części kompozycji, nad głową Marii, pośród rozświetlonych obłoków namalowano grupę aniołów grających na trąbach.
Nazwa/tytuł |
Obraz - Wniebowzięcie Marii |
Rodzaj |
- |
Czas powstania |
pierwsza połowa XVII wieku |
Styl |
późny renesans |
Autor |
- |
Materiał |
olej, płótno |
Technika |
malarskie |
Wymiary |
średnica 55 cm |
liczba obiektów |
1 |
Właściciel |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
opis |
Obraz Wniebowzięcie Marii stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tajemnice Różańcowe, wchodzący w skład części czwartej - Chwalebnej. Kompozycja symetryczna, wielopostaciowa, przedstawiona na tle jasnoniebieskich skłębionych obłoków. W centrum obrazu ukazano Marie w pozycji stojącej, z dtonmii splecionymi na piersiach, głowa lekko opuszczono w dół. Ubrana jest w różową, łagodnie sptywajacaa w dół suknie, przepasana sznurem, granatowy płaszcz oraz chustę na głowie. Twarz owoidalna, z wysokim czolem, okolona długimi jasnymi włosami, sptywajacymii na ramiona. Woków głowy widoczna jest aureola z dwunastu gwiazd. Skraj płaszcza Marii podtrzymuja dwaj aniołowie, ukazani w pełnej postaci, natomiast aniołowie znajdujący się u Jej stóp przedstawieni zostali w półpostaciach. W górnej części kompozycji, nad głową Marii, pośród rozświetlonych obłoków namalowano grupę aniołów grających na trąbach. |