Lublin - Kościół pw. św. Wojciecha
Obraz - Biczowanie Pana Jezusa
Obraz biczowanie pana Jezusa stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tajemnice Różańcowe, wchodzący w skład części czwartej – Bolesnej. Kompozycja niesymetryczna wielopostaciowa ukazana na tle fragmentów architektury. Na pierwszym planie ukazany jest przywiązany do słupa Chrystus, obok którego stoi dwóch biczujących go żołnierzy. Chrystus ubrany jest jedynie w przewiązane wokół bioder perizonium. Głowa opuszczona na prawe ramię, ciało z podkreślonymi cechami anatomicznymi. Jeden z żołnierzy odwrócony jest tyłem, natomiast drugi frontem zwraca się ku widzowi. Ubrani są w szare spodnie do kolan koszule z podwiniętymi rękawami i przewiązany w pasie sagum. Na dalszym planie, po prawej stronie kompozycji stoi dwóch dyskutujących brodatych kapłanów, ubranych w długie, różnobarwne szaty z wysokimi spiczastymi czapkami na głowach. Trzeci kapłan ukazany jest po lewej stronie obrazu, częściowo jest przesłonięty przez jednego z żołnierzy.
Nazwa/tytuł |
Obraz - Biczowanie Pana Jezusa |
Rodzaj |
- |
Czas powstania |
pierwsza połowa XVII wieku |
Styl |
późny renesans |
Autor |
- |
Materiał |
olej, płótno |
Technika |
malarskie |
Wymiary |
średnica 44 cm |
liczba obiektów |
1 |
Właściciel |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
opis |
Obraz biczowanie pana Jezusa stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tajemnice Różańcowe, wchodzący w skład części czwartej – Bolesnej. Kompozycja niesymetryczna wielopostaciowa ukazana na tle fragmentów architektury. Na pierwszym planie ukazany jest przywiązany do słupa Chrystus, obok którego stoi dwóch biczujących go żołnierzy. Chrystus ubrany jest jedynie w przewiązane wokół bioder perizonium. Głowa opuszczona na prawe ramię, ciało z podkreślonymi cechami anatomicznymi. Jeden z żołnierzy odwrócony jest tyłem, natomiast drugi frontem zwraca się ku widzowi. Ubrani są w szare spodnie do kolan koszule z podwiniętymi rękawami i przewiązany w pasie sagum. Na dalszym planie, po prawej stronie kompozycji stoi dwóch dyskutujących brodatych kapłanów, ubranych w długie, różnobarwne szaty z wysokimi spiczastymi czapkami na głowach. Trzeci kapłan ukazany jest po lewej stronie obrazu, częściowo jest przesłonięty przez jednego z żołnierzy.
|